گلیومای افکار یک دندانپزشک

گلیومای افکار یک دندانپزشک

دل آدمیزاد همچون گنجشک است...روزی هفت مرتبه دگرگون می شود...

موجودی آبانی...با دلی بارانی...انسانی فانی...درجستجوی شادی های آنی...
+۱۵ام و ۳۰ام هرماه انشاءالله آپ میشویم:))

آخرین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

راه عشق

سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۸ ب.ظ
گیله مرد میگفت : مهم نیست که چقدر از راه رو ، با چه سرعتی و باچه کسانی رفتیم وچقدر درطول
مسیرخوش گذشته ...اگه دیدی راه به مقصدختم نمیشه وداشتی بیراهه روبجای راه طی میکردی...
برگرد...خیلی ساده ...که در ادامه ی بیراهه رسیدن نیست ... از جملات زیبای گیله مرد
مهاتما گاندی:
"حقیقت در قلب همه ی آدم ها وجود دارد.هرکسی باید در همانجا جستجویش کند و آنگونه که خود
می فهمدش ،چراغ راهش سازد.هیچ کس محق نیست دیگران را وادارد برطبق فهم او از حقیقت ،
راهی را بپویند!"
میگیم اهدناالصراط المستقیم...اما واقعا صراط مستقیم چیه؟
چیزی جز عشقه؟
+من یک ساتیاگراهی ام:))خیلی خفنم!
+عید فطر مبارک...
بعدا نوشت: بنظرم وجود و فلسفه خلقت ما عشق بوده.و قطعا منظورم عشق زمینی نیست که!ما وجودمون عشقه و وظیفمون چیزی نیست جز اینکه به دنیا و آدم هاش عشق بورزیم و به دنیال اصلاح و نیکوتر و زیباتر کردنش باشیم...
...
..
  • ۹۵/۰۴/۱۵
  • ۱۳۴۷ نمایش
  • مجسمه ی متفکر :)

نظرات (۱۰)

  • علامت تعجب
  • صراه مستقیم-عشق؟؟؟!!
    شما هر روز از خدا عشق طلب میکنید!!!

    دقت کنید که چه مینویسید.یاد حساب پس دادن هم باشید🤔
  • سروش احمدی
  • چه مسخره
    اهدنا الصراط العشق و العاشقی و المعشوقی
    اعتراف میکنم که نظر دادن در خصوص پست هایی که میزاری سخته
    البته چیزی که برام جالبه اینه که تو مدت 15 روز از هرچی خوشت میاد و روت تاثیر میزاره اینجا میگی
    حتی اگه ربطی به هم نداشته باشن
    نمیدونم منظور دو عزیز بالایی دقیقا چیه، اما فکر نمیکنم خدا با عاشقی مشکلی داشته باشه و یا نخواد بنده هاش عاشق باشن!
    و اینکه عشق دقیقا چیه؟!
    پاسخ:
    خب شاید بخاطر اینه که به وبم به چشم حسب حال نویسی مینگرم!اینکه احوالات درونیمو اینجا به اشتراک بذارم.واسه همین هویجوریانه مینویسم.شما به بزرگواری خویشتن ببخشایید بنده را...
  • سروش احمدی
  • سلام
    در جواب شما دوست عزیز
    عشقی که این روزها ازش صحبت میشه صرفا یه کشش،حیوانی هست بی توجه به اینکه ما انسان هستیم و نباید مثل حیوانات برخورد کنیم.
    پاسخ:
    سلام.منظور من مفهوم والای عشق هست...مغلطه نکنید:))
  • سروش احمدی
  • عذرخواهی میکنم خانم قصد اهانت نداشتم ابدا
    عشق والا رو میشه دقیق برای بنده توضیح بدین؟
    عشق بین دو انسان یا ...؟
    تکست هاتون خیلی برام جالبن
    پاسخ:
    معلومه منظورم عشق بین دو انسان نیست.

    ساتیا و اهیمسا شعارهای همیشگی گاندی شدند.ساتیاگراها یعنی پایبندی به حقیقت در تمامی حالات.بدون توجه به شدت طوفان.از آنجا که یک ساتیاگراهی واقعی(پیرو شیوه ی ساتیاگراها) چیزی برای خودش نمی خواهد، از ورود به هیچ نزاعی در راه سعادت خلق باکی به دل راه نمی دهد.او بدون احساس دشمنی در دل و بدون حس انتقام جویی و حتی بدون توسل به گفتار خشن ، خود را به نزاع می سپارد.حتی در هنگام رویارویی با خشن ترین تهدیدات نیز هرگز فراموش نمی کند که او و مهاجهمش هردو "یکی"هستند.معنی اهیمسا بسیار عمیق تر از صرف اجتناب از خشونت است.اهیمسا "عشقی عمیق و پرشور "است.
    این نوشته درباره روابط انسانی .رابطه با محیط اطراف و خداست...
    ممنونم
    جالب و کامل بود ولی با این وجود من این نظریه رو مطلق قبول ندارم به هر حال هر موقعیت و زمانی عمل و عکس العمل خاص و منحصر به فرد خودشو میخواد. نمیشه همیشه عاشق بود یا حداقل نمیشه همیشه در عشق بی پروا بود

    جز اینکه با تمام وجود معتقد باشی عشقت عشقه ...
    پاسخ:
    من از آسمون حرف میزنم و شما از زمین...
    و اینه که سخن هم رو متوجه نمیشیم.
    http://rahtousheh.com/ViewDetails.aspx?pId=110728&id=178542

    توصیه میکنم لینک بالا رو حتما بخونید

    انسان برای اینکه به انحراف نیفته کافیه فکر کنه
    دین اسلام چیزی کم داره که شما ساتیا گراهی خفن شدی ؟ ادعای روشنفکری تا چه حد ؟ واقعا متاسفم

    فردی که این عقایدو به وجود اورده میدونی کیه ؟ یکم تحقیق و تفکر بد نیست
    پاسخ:
    دوست عزیز... اول اینکه پیشنهاد می کنم قبل از قضاوت کردن تحقیق کنید:)
    دوم اینکه ساتیاگراهی...به پیروان مهاتماگاندی میگفتند که در راه احقاق مظلومان جهان روش ساتیاگراها رو پیش گرفتن...:)اصلا روش اسلام همینه...اسلام دین خشونت نیست.دین صلح و دوستیه...
    و سوم اینکه من لحنم شوخی بود:)من ادعای مسلمان بودن ندارم.مسلمان واقعی کسی نیست که در کشور مسمان به دنیا بیاد...من فعلا به اون درجه از عرفان نرسیدم که ...
    من یک انسانم...که سعی میکنم خوب باشم...فقط همین:)
    البته قرآن به آدمهایی امثال من میگه
    نگین ایمان آوردیم.بگید اسلام اوردیم...
    خب تا زمانی که به ایمان قلبی خودم اعتقاد نداشته باشم جوگیرانه راجع به اسلام موضع نمیگیرم:)
    چهارم اینکه معتقدم سخن و شیوه درست رو بپذیر ...حتی اگه طرف مقابلت دشمنت باشه:)
    پنجم اینکه ممنون بابت لینک...ولی هیچ ربطی به حرفای من نداشت:)

    لینک توضیح ساتیاگراهی بود
    ببین عزیزم الان واقعا امکانات تحقیق و جستجو در بیشترین حد هیت و نمیشه حرف جاهلیت رو تکرار کرد.میتونی با تحقیق اسلامت رو به ایمان تبدیل کنی و با این بازی با کلمات واقعا نمیشه خدا رو گول زد

    خیلی خوبه که متواضع هستی و ادعایی نداری اما همونطور که در مورد ساتیا که یه عرفان از منشا خراب با چند تا شعار قشنگه در مورد اسلام تحقیق کنی

    اسلام در هیچ زمینه ای هیچ چیزی کم نداره.
    پاسخ:
    آقاجان شما با همون جمله من که لحنش طنز بود مشکل داری؟:)))
    لینک رو خوندم.اما هیچ ربطی به ساتیاگراهی نداشت.توضیحات ساتیاگراهی رو تو کامنتای بالا نوشتم.این شعار مهاتما گاندی هست.مهاتما گاندی با اون سای بابا که تو لینک بود یکی نیست عزیزم...رجوع شود به کتاب راه عشق.نوشته اکنات ایسواران.ترجمه شهرام نقش تبریزی...
    خداوند تو جای جای قرآن فرمودن ک خلقت حقگرایانه بوده و دین عین حقانیته.در واقع حقانیت همون دیانته ک جایگاهش در قلبه.ک این عین مفهومه جمله کذاست.دلیل رد این باور سخته برام اما عقاید انسانه محترم و ارزشمنده قطعا.
    پاسخ:
    میشه همسن خودم حرف بزنی خواهر کوچیکه؟:|
    مرسی از تاییدت...
    کمرم شکست
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">