گلیومای افکار یک دندانپزشک

گلیومای افکار یک دندانپزشک

دل آدمیزاد همچون گنجشک است...روزی هفت مرتبه دگرگون می شود...

موجودی آبانی...با دلی بارانی...انسانی فانی...درجستجوی شادی های آنی...
+۱۵ام و ۳۰ام هرماه انشاءالله آپ میشویم:))

آخرین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تو عروس کسی اگر بشوی...

شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۳ ب.ظ

چندی پیش یکی از همکلاسی ها...دکتر فیروزی شعری را در گروه کلاسی گذاشتند...که سبب خیر و شکوفایی استعدادهای بچه های کلاس شد:)

تو عروس کسی اگر بشوی
نگذارم که دست روی دست
من، محمدعلی قاجارم
مجلست را به توپ خواهم بست!
#میلاد_تقوایی
تو عروس کسی اگر بشوی
می گذارم به روی هم پاها
من شبیه مظفرالدینم
حکم مشروطه را کنم امضا!
#خیال_کج
تو عروس کسی اگر بشوی
بشو، اصلا به من چه، از فردا
می شوم مثل ناصرالدین شاه 
می کنم یک حرمسرا بر پا!
#مهدی_پرنیان
تو عروس کسی اگر بشوی
خانه ات را خراب خواهم کرد
من رضا شاه پهلوی هستم
از تو کشف حجاب خواهم کرد
#حاج_حسینی
تو عروس کسی اگر بشوی
عهد قاجار خراب خواهم کرد
پهلوی را به خواب خواهم برد
من خودم انقلاب خواهم کرد
#محمدرضا_محمدی
تو عروس کسی اگر بشوی 
ملتی ز من شوند نالان
بنده احمدی نژاد هستم
چون دکل تو را کنم پنهان
#علیرضا_نیک
تو عروس کسی اگر بشوی 
ملتی را کنم زخودبیزار
من شهنشاه پهلوی هستم
میروم من به زیر استعمار
#علی_جعفرزاده
توعروس کسی اگر بشوی
اصفهان راعذاب خواهم کرد
من کبیرم شبیه شاه عباس
چلستون را خراب خواهم کرد
#بانوافشاری...
تو عروس کسی اگر بشوی... 
من سلامی به ''دار ''خواهم گفت 
شاه نه، شاعرم پس از تو فقط 
غزل گریه دار خواهم گفت 
#ناصر_عبدالمحمدی
تو عروس کسی اگر بشوی
جگرم را کباب خواهی کرد
بی مروت. بمان سر حرفت
که: مرا انتخاب خواهی کرد
#فرشته_بزی
تو عروس کسی اگر بشوی
می کشد کار من به خود سوزی
مثل شاه شهید خواهم مرد
یا شبیه سران امروزی
#علیرضا_حسینی
تو عروس کسی اگر بشوی
میبرم من سر تورا ازبیخ
انچنان که ندیده مانندش
قتل وکشتار ِ دیگری تاریخ
#لیلا_کاظمی_فراهانی
تو عروس کسی اگر بشوی
زود چشم تو خیس خواهد شد
چون که دیوانه ات چو احمدشاه
راهی انگلیس خواهد شد
#علیرضا_حسینی
تو عروس کسی اگر بشوی
می خورم بیست تا ترامادول
یا که نه پرت می کنم خود را
از همین ارتفاع سی و سه پل
#فرشته_بزی
توعروس کسی اگربشوی
میشوم مثل شخص نادرشاه
میکنم کور چشم مردت را
دستش ازدامنت شود کوتاه
#لیلا_کاظمی_ فراهانی
تو عروس کسی اگر بشوی
گر چه تلخ است می زنم لبخند
با همه می کنم مدارا چون
پادشاه شریف ایل زند
#علیرضا_حسینی
تو عروس کسی اگر بشوی
تو بشو من به حالت و طربم
پای تو نفت خام خواهم ریخت
پادشاه سعودیم عربم
#رضا_محمدی
من عروس کسی اگربشوم
خاطراتت درون قلب من است
زنده ام من، ولی زن ِ بی عشق
مرده ای بی مراسم وکفن است
#لیلا_کاظمی_فراهانی

 

یهو شروع شد...

استاد خلاقیت کلاس.دکتر علی

تو عروس کسی اگر بشوی
میشوم شاید هیتلری دیگر
میکشم من تمام دنیا را
بعد از آن هم گلوله ای در سر

استاد استقلالی کلاس.دکتر امیر

تو عروس کسی اگر بشوی 
می شوم یکی مثل «آقا»
ظلم میکنم به همه مردم
که از ترس پنهان شوند در باغا

ایشون بعلت تکنیک سیاسیشون کارت زرد دریافت کردن:)

استاد سیاست کلاس.دکتر پژمان

تو عروس کسی اگر بشوی 
عمر میکنم مثل جنتی
انقدر زنده میمانم
تا بگی بمیر ای لعنتی

دوباره دکتر امیر

تو عروس کسی اگر بشوی 
میشوم مثل دکتر اک...ب...ری
که همه از دستش بنالند و
در دل، فحش خاک برسری

دوباره دکتر علی

تو عروس کسی اگر بشوی
میشوم من خلیفه ی دوم
انقدر فتنه میکنم برپا
شاید جنگ جهانی سوم

استاد شعر و ادبیات کلاس،دکتر سروناز

تو عروس کسی اگر بشوی
میشوم من عبید زاکانی
طنز مینویسم اما
از پسش گریه های پنهانی

استاد نجوم کلاس.الکی مثلا خودم!

تو عروس کسی اگر بشوی
می شوم آن منجم تنها
میروم در کویر تنهایی
غرق می‌شوم درآن دریا

دوباره دکتر پژمان

تو عروس کسی اگر بشوی
میشوم من رف.س.ن.ج.ا.ن.ی.
ریش کوسه ای میذارم
بچه هایم هم زندانی

سه باره دکتر امیر (ایشان از آرایه ی قول واهی قبل از ازدواج استفاده کردند)

تو عروس من اگر بشوی
میشوم من جواد ظریف
که همه دوستم بدارند چون
در دیپلماسی ندارم حریف

دوباره دکتر سروناز

تو عروس کسی اگر بشوی
میشوم من چو رستم دستان
تار میکنم تمام دنیا را
چین و هند را تا بلوچستان

سه باره دکتر پژمان

تو عروس کسی اگر بشوی 
میشوم مثل دکتر بشکار
بیتفاوت به زندگی و
صبح تا شب کار کار کار

استاد کم حرفی کلاس ، دکتر یاسمن

تو عروس کسی اگر بشوی 
میروم سمت دست و دل بازی
چپ و راست شعر میگم اینجا
تا روتون کم شه من بشم راضی

چهارباره دکتر امیر (این رو خطاب به محبوب خودشون .پژمان خان سرودند)

تو عروس کسی اگر بشنوی
می شوم مثل دکتر گلدانی 
نمره نمیدم به همه حتی با
فحش ناموس های پنهانی !!

دوباره ...من!( تلمیح به کشف الکل )

تو عروس کسی اگر بشوی

میشوم زکریای رازی 

دکتری عالم و از خود راضی

 میروم دنبال آتیش بازی

سه باره دکتر علی

توعروس کسی اگر بشوی 

می شوم حضرت قلی زاده

صبح تا شبم نماز و دعا

بعدشم برای مرگ آماده

استاد خرخونی کلاس ، دکتر تهمینه

تو عروس کسی اگر بشوی 
میشوم مثل خوشبختی
اکثر اوقات شاد و خوشحال
اصن به درک که رفتی:|

استاد خط و خوشنویسی کلاس ، دکتر قربان زاده

تو عروس کسی اگر بشوی
می شوم من یکی بدتر از خود تو
با کسی ازدواج خواهم کرد
خیلی خیلی بهتر از خود تو
هی رژه میروم جلوی چشت
تا بسوزد تند و تند دل تو
و پشیمان شوی از این کارت
آرزو کنی زمان بچرخد و تو
ناگهان می پری از این کابوس و
میگی نخواهم هیچ کس را جز تو

استاد اعتمادبه نفس کلاس، دکتر سجاد

تو عروس کسی اگر بشوی
من شوم داماد تنهایی
رو به سویت همه اقبال
من خسته ازدنیای فانی

استاد درس خوانی کلاس ، دکتر آیلین

تو عروس کسی اگر بشوی، می دهم من به زندگی پایان 
ورنه چون شمع اندرین دنیا، می شوم زار و خسته و نالان
تو عروس کسی اگر بشوی...نه عزیزم ندارد این امکان
تو فقط برای منی آخر، من فقط فدای توام ای جان.

 

فوقع ما وقع!

اینگونه شد که دانستیم بچه های کلاس ما سرشار از ذوق و قریحه اند و شرایط سخت خوابگاه و یخ حوض شکاندن و فشار درسی استعدادوساپرسوراند!

 

درکل خواستم بگم که...

تو عروس (داماد) کسی اگر بشوی...اتفاق خاصی تو زندگی من نمیفته:)و بالعکس...

  • ۹۴/۰۹/۰۷
  • ۳۱۴۸۷ نمایش
  • مجسمه ی متفکر :)

نظرات (۷۰)

  • دبیرچی سابق
  • تو عروس کسی اگر بشوی
    صبر گیرم چو حضرت ایوب
    روزگاران آیند و روند
    تا رسم به وصل آن محبوب

    استاد تبلان عالم --- خودم
  • میلاد تقوایی راد
  • سلام
    با تشکر از لطف شما به شعر بنده
    لطفا راه ارتباطی با استادتان را به بنده معرفی کنید در صورت امکان
    ممنون
    تو عروس کسی گربشوی
    خواهمش گفت همان در آغاز
    هی تو، اگر نشوی شاد از دیدن یار
    خواهدت کشت بی درنگ و بی آواز
    تو عروس کسی اگر بشوی
    ناسزا چون بر افروخته ها گویم
    من رضا خان میر پنجم
    قلدرم،پدر سوخته ها گویم
    #حسین زرین مو
    تو عروس کسی بشوی
    دودمانش به باد خواهم داد
    تیشه قتل دامادش را
    دست فرهاد خواهم داد
    #حسین زرین مو
    تو عروس کسی اگر بشوی
    شک نکن خویش را خواهم کشت
    لیکن اول قبل از مرگ
    دست خود به خون تو خواهم شست
    #حسین زرین مو
  • طیبه افشاری
  • توعروس کسی اگربشوی
    اصفهان راعذاب خواهم کرد
    من کبیرم شبیه شاه عباس
    چلستون را خراب خواهم کرد
    طیبه افشاری
  • امیررضادارویی
  • توعروس کسی اگربشوی
    لشکرم را به رودخواهم زد....

    ازعصای کلیم لاف مزن!
    قیدبودونبودخواهم زد....
  • شاداب شاطری
  • من عروس کسی اگر بشوم
    زیر چشمی نگاه خواهم کرد
    گر تو باشی به بزم شادی من
    خانه ات را خراب خواهم کرد!!!
  • هاله رسولی
  • تو عروس کسی اگر بشوی
    قصه ام غصه دار خواهد شد
    آسمانم غروب خواهد کرد
    و زمین داغدار خواهد شد...
  • استاد تربت جامی
  • حال که تو عروس کسی شدی
    من کنم جنگ با خاطرات و تنهانی
    گم شوم در دل مهمان ها و گویم...
    مبارک، حال که تو کسی کسی شدی...
    جالب بود.
    استاد خرخونی کلاس ، دکتر خوشبختی!

    تو عروس کسی اگر بشوی
    میشوم مثل خوشبختی
    اکثر اوقات شاد و خوشحال
    اصن به درک که رفتی:|

    یعنی عاشقشم
    تو عروس کسی اگر بشوی
    من تورا رها نخواهم کرد
    میشوم ابوبکر بغدادی
    سر از تنت جدا خواهم کرد
    من عروس کسی اگر بشم
    میکنم خانه اش را خراب
    من به عشق تو نمیشود اما
    میکنم مرگ را انتخاب
  • نجیب الله نحیب احمدی
  • تو عروس کسی اگر بشوی
    فاش گویم خدا نگهدارت
    دل تو پیش من نبوده و نیست
    برو هرگز نمیکنم یادت
    نجیب الله احمدی
    من عروس کسی گر بشوم/ نگذارم که دست روی دست/آنقدر زجر می دهم شو را/ تا مرا طلاق دهد، همسر
  • فاطمه جدیدی
  • من عروس کسی به جز تو شوم
    خاندانش عذاب خواهم کرد
    میگریزم و قلب در مشتم
    یک تنه انقلاب خواهم کرد
  • فاطمه جدیدی
  • من عروس کسی اگر شده ام
    شک نکن بی کفایتی کردی
    من نشستم به تخت این مجلس
    منتظر ، تا تو تووووووپ برگردی
  • ریحانه زارع
  • من عروس کسی اگر بشوم
    شادو خندان اگر بشوم
    برخیز از خواب جانانم
    من بدون تو داغان داغانم

  • امیرحسین_برزو

  • تو عروس کسی اگر بشوی
    من همان کس دیگرم ب خدا
    من شوم شوهر دل انگیزت
    تو عروس منی دگرهمه جا.
  • امیرحسین_برزو

  • تو عروس کسی اگر بشوی
    ننگ ماست و بخت شما
    تو شوی عروس دریاها
    دل ما خشکی بیابان ها
  • شهزاد سهیم
  • تو عـــــــــــروس کسی اگر بشوی
    خویش را دست به کار خواهم زد
    پیش چشم تمام مردم شهــــــــــر
    عاشقت را به دار خواهــــــــــم زد
    شهزاد "سهیم"
    تو عروس کسی اگر بشویی
    به تو بدرود خواهم گفت

    شاه نه پیشمرگه ی کوردم
    به تفنگم درود خواهم گفت

    سید حسام الدین بکائی
    تو داماد کسی اگر بشوی
    میگیرم سیاسی حالت را
    من آتوسا ملکه ات هستم
    مادر پسرت خشایار شاه
    تو عروس کسی اگر بشوی
    من به آتش میکشانم بسترت
    تا اثر از تو نماند بهر او
    غیر دود و آتش و خاکسترت


    حسین-زیلایی
    تو عروس کسی اگر بشوی

    خانه ات را خراب خواهم کرد

    مجلست را به تیر خواهم بست

    روزگارت را سیاه خواهم کرد.


    سارینا*-*زیلایی
  • سینا روزبهانی
  • تو عروس کسی اگر بشوی..
    قسمتم نبوده ای حتما...
    بهتر این بوده از نگاهِ خدا...
    اینکه باید تو بگذری از من...
    #سینا_روزبهانی
    تو عروس کسی اگر بشوی
    جای من در مراسمت خالیست
    تو ولی به مراسمم بیا حتما
    طعم حلوای مادرم عالیست
    تو عروس کسی اگر بشوی
    من به عشق کی شوم سرباز؟
    به عشق تو هست که میروم خدمت
    ورنه پارس اباد کجا, کجا شیراز !؟

    یک اسفند اعزامم خخ دعا کنید
    *هیچکس*
    تو داماد کسی گر شوی
    نگذارم دست روی دست
    مجلست را تیمارستان خواهم کرد
    من روانشناس این شهرم
    تو عروس کسی اگر بشوی
    میشوم یک دیوانه ی تنهایی
    میکنم شبها گریه های پنهانی
    میکنم خود را در خانه زندانی
    تو عروس کسی اگر بشوی
    جای من در مراسمت خالیست
    تو ولی به مراسمم بیا حتماً
    طعم حلوای مادرم عالیست

    امید پناهی
  • احسان طیب نیا
  • تو عروس کسی اگر بشوی
    شوهرت میکشم به چوبه ی دار
    بعد وقت سلاخی خود توست
    میزنم دشنه بر تنت بسیار
    من عروس کسی اگر بشوم
    عاشقی بیشتر خواهم کرد
    شاید اعجاز عشق این یکبار
    زندگی مرا دگرگون کرد...
  • فاطمه دهقان
  • تو داماد کسی گربشوی اگرچه دردلم دردباشد من عروس کسی خواهم شد که برخلاف تو مرد باشد...
    توعروس کسی گربشوی منم میشوم رضاگلزار .یک عمر درحسرتم باشی یک عمر ازعشق من بیمار.
    تودامادکسی گربشوی عکسم با ربان مشکیست درقابی من تورا درخود میسوزانم میشوم دخترآبی.
    توعروس کسی گربشوی منم میشوم مختار .انتقامی سخت میگیرم روزگارت رامیکنم زار.

    تو عروسی کسی اگر بشوی
    روی برجک آخرین نگهبانیست
    "به عشق تو آمدم خدمت"
    این آخرین پیام قربانیست...
    تو عروسِ کسی اگر بشوی
    گرچه در نزدِ بنده محبوبی

    آتشِ فتنه می کنم روشن
    مثلِ آن موسوی وکروبی
    باسلام من اهل شعر وشاعری نیستم ولی واقعا لذت بردم
    تو عروس کسی اگر بشوی
    به درک خب لیاقتت این است
    من عروس دیگری جویم
    چون که قانون کار من این است
  • مهدی بیرانوند
  • تو عروس کسی اگر بشوی
    من تقابل به مثل خواهم کرد
    چون گرفت او ز من عشقم را
    سعی بر انتقام خواهم کرد
    تو عروس کسی اگر بشوی
    با کرونا میام به مهمانی
    در کنار او عطسه خواهم کرد
    بعدشم که خودت خوب میدانی ...
    تو عروس کسی اگر بشوی
    زندگی را بهم خواهم زد
    من میرزا کوچک خان جنگلیم
    جنگ جهانی اول آغاز میکنم

    من عروس کسی اگر بشوم..این چه حرفیست شاه قاجارم؟!
    من که در قلبم عاشقت هستم ، من که اینقدر دوستت دارم
    تو عروس کسی اگر بشوی
    شاهرگم را میزنم با تیغ
    من امیرکبیر دورانم
    کشورم میرود زدست و دریغ
    تو داماد کسی اگر بشوی
    اگرچه دردلم دردباشد
    من عروس کسی خواهم شد
    که برخلاف تو مرد باشد

    توعروس کسی اگربشوی
    منم میشوم رضاگلزار
    یک عمر درحسرتم باشی
    یک عمر ازعشق من بیمار

    تودامادکسی اگربشوی
    عکسم با ربان مشکیست درقابی
    من تورا درخود میسوزانم
    میشوم دخترآبی

    توعروس کسی گربشوی
    منم میشوم مختار
    انتقامی سخت میگیرم
    روزگارت رامیکنم زار
  • عباس الله بخشی
  • تو عروس کسی اگر بشوی
    من بشم هیتلر دوران
    مجلست را بمب اتم خواهم بست
    تا شود خانه ات ویران
  • محتسبِ لایحتسب
  • تو عروس کسی اگر بشوی
    مردمان را عذاب خواهم کرد
    همچو صدامِ بی پدر مادر
    کشورت را خراب خواهم کرد
    گر تو داماد دیگری بشوی
    خوش به حال گرامیِ ابوی

    بختْ برگشته آن عروس جدید
    همسرش عقده ای و هم بَدَوی
    تو عروس کسی اگر بشوی
    متنفر می‌شوم از هر زن
    غرق می‌کنم خودم را در
    زیرسیگاری پر از بهمن
    تو عروس کسی اگر بشوی روزی
    روز و شب کار من زاری ست
    برو ‌بی مروت خدا نگهدارت
    تا ابد جای تو پیش من خالیست

    تو داماد کسی اگر شوی جز من،
    مجلست را خراب خواهم کرد
    فکر نکن که می شینم مثل یک بز و
    عنترت را نگاه خواهم کرد😂
  • مریم هاشمی
  • تو عروس کسی اگر بشوی
    مثل آن ماجرای آبانی
    من خودم صبح جمعه می‌فهمم
    چون که هستم جناب روحانی :)
  • علی اسلامی
  • تو عروس کسی اگر بشوی من نخواهم ببرد از یادت
    میروم گوشه ای و امید که رقیبم کند شادت
  • علی اسلامی
  • تو عروس کسی اگر بشوی همچو آرم استرانگ میروم بر ماه
    دور گردم از این زمین کثیف ارزش عشق گشته تباه
  • علی اسلامی
  • تو عروس کسی اگر بشوی میشوم شاد و شکر گویانم
    دل به دلدار دیگری بندم لب جوی و جام نوشانم
  • علی اسلامی
  • تو عروس کسی اگر بشوی آخرین شادیت وصل خواهد بود
    آتشی زنم به روزگار تو که بهترین هدیه ات مرگ خواهد بود
  • علی اسلامی
  • تو عروس کسی اگر بشوی من کنار تو ایستادم
    فکر کردی کسی دیگر هست نه عزیزم منم که دامادم
  • علی اسلامی
  • تو عروس کسی اگر بشوی هدیه من فحش و ناسزا بدهم
    شاد باش و هدیه ی شوی تو را یک چماق آبدار بدهم
    تو عروس کسی گر بشوی
    طعنه میزنن بر من دوستان
    مسعود بارزانی خواهم شد
    رفراندوم میکنم در کردستان
    من مدرس تاریخم.اول اینکه خوشحال شدم بابت این همه ذوق.دوم برسونید به دست صاحب اثر که یک شعر بلند سرودم و چهار خط این شعر رو هم داخلش گنجاندن.حلالیت بگیرید از صاحب اثر
  • علی بیرانوند
  • اگر تو عروس کسی بشوی
    من میشوم سرهنگ
    ترسی ندارم از کسی
    خانه تان را میبندم به فشنگ

    علی بیرانوند
  • Farhad Mehryari
  • چقدر عالی بود این مجموعه دو دبیتی ها
    دم شما به شدت گرم.
    تو عروس کسی اگر بشوی
    میشوم یک‌تنه داعش
    ظلم میکنم بر همه عالم
    که از ترس پنهان شوند در قبر
    تو عروس کسی اگر بشوی
    ملتی را بیزار خواهم کرد
    من علی خامنه‌ای بصیرت عمارم
    به دیکتاتوری اقرار خواهم کرد
    تو عروس کسی اگر بشوی
    من خودم هستم اکبر رفسنجانی
    دنیایت را میخرم با پول پسته ام آنی
    تو عروس کسی اگر بشوی
    دنیا را بیمار خواهم کرد
    من کرونا هستم محصول چین
    پوتین و پکن را تیمار خواهم کرد
    تو عروس کسی اگر بشوی
    من تو را بیدار خواهم کرد
    منم سلطان بی‌عرضه خوارزمشاه
    برابر حمله مغول فرار خواهم کرد
    تو عروس کسی اگر بشوی
    مست میشوم از شادی

    جام جام شراب مینوشم
    تو دلت را برای او دادی:)!؟
    #خودم
    تو عروس کسی اگر بشوی
    میشوم من اقای روحانی
    خبرش را که صبح جمعه دهند
    بیخیال، شانه میکنم خالی

    زهرا پاک‌فطرت
    تو عروس کسی اگر بشوی
    من لطف‌علی خان خواهم شد
    شبیخون میزنم بر ایل قاجار
    اگر چه مثل بم ویران خواهم شد
    تو گر عروس کس دیگری شوی...
    سقراطی دیگر خواهم شد و سرکشم جام شوکران را...


    تو گر عروس کس دیگری شوی...

    هیتلری دیگر خواهم شد و برپا خواهم کرد یک جنگ جهانی و در نهایت هفت تیری بر روی شقیقه و می چکانم ماشه را...
  • ابوالفضلشون 78
  • تو عروس کسی اگر بشوی
    جای من در مراسمت خالیست
    ولی تو به مراسم من بیا حتما
    طعم حلوای مادرم عالیست ....
  • معراج سلیمانی اصل
  • تو عروس کسی اگر بشوی
    مملکت به فنا رود کلا

    پادشاهی نمانده است دیگر
    تو عروس کسی نشو لطفا

    مِ اگه بُهی کسی بُوم
    دِخ مِیکم دَفعتی میمیرم
    مثل کسی ک تفنگ چی زشه
    خاو خاو مِیرِم

    لهجه لری لرستان)
  • الیاس وهابزاده
  • تو عروس کسی اگر بشوی
    میشوم من، هیتلری دیگر

    قول میدهم به پا بکنم
    جنگ سخت جهانی آخر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">